My American Dream

Niet genoeg tijd en major holiday's

Terwijl ik hier probeer te beginnen met deze nieuwe blog post, realiseer ik me dat ik echt geen flauw idee meer heb wat ik eigenlijk allemaal heb gedaan afgelopen tijd. Wat ik wel weet is dat ik het platte, natte nederland officieel 131 dagen heb verlaten, oftewel 4.5 maanden, wat betekent dat ik al bijna op de helft bent. Deze gedachten is VERSCHRIKKELIJK. Love you all guys, maar het is hier veelste leuk om over weg gaan te moeten denken.

De afgelopen tijd stond in het teken van holiday's, en dan ook wel gelijk de twee grootste die ze kennen hier in Amerika. Thanksgiving en Christmas.

Thanksgiving break was de eerste vakantie die we kregen na de start van dit schooljaar. En ik dacht altijd dat we in Nederland weinig vakantie hadden maar dat neem ik absoluut terug. Onze break begon namelijk pas op 25 November. Het beeld wat ik had van Thanksgiving was, heel veel eten, familie, black friday, en nog meer eten. En dit klopte allemaal precies behalve het eten gedeelte, dat was namelijk nog veel meer dan dat ik ooit had gedacht. Op thanksgiving ging ik met mijn host family naar het huis van mijn host mom's zus. Hier was de hele familie van mijn mom's kant, en dat waren toch opeens 50 nieuwe gezichten die mij allemaal kende maar ik hen toch echt niet. De typische gevulde kalkoen was ook aanwezig inclusief stuffing, iets herkanbaars wat wel zo fijn was.

De dag na thanksgiving is 'black friday'. Dit is een dag waarop alle winkels uitverkoop hebben. Maar geen gewone uitverkoop, de hele grote variant, want nouja het is Amerika en alles is hier groot. De meeste winkels gaan al open om 4 uur 's ochtends en die dieharde koopjesjagers staan dan al een kleine 3 uur in de rij. Dit vond ik toch iets teveel van het goede aangezien ik een grote liefde heb voor mijn bed. Om een redelijke 9 uur ging ik dan toch met een paar vriendinnen shoppen, want nu ik hier toch ben moet ik toch wel alles ervaren, en gebruik van maken!

En dan Christmas. De dag na black friday, sloeg alles totaal om van de thanksgiving spirit naar de Christmas spirit. Je kon geen radio of tv aanzetten zonder overspoeld te worden met kerstreclames en kerstliedjes, wat ook wel zijn voordelen had. Zo ken ik nu elke kerstliedje uit mijn hoofd en maakte het mijn choir time ook wat makkelijker. Overal was kerstversiering te vinden, en heel veel huizen hadden lichtjes aan de buitenkant hangen. Ook mijn huis werd goed voorbereid en ik denk dat er geen plek was waar je kon kijken zonder CHRISTMAS IS COMING te denken. Hoe dichter bij Christmas kwam hoe meer pakjes er onder onze boom kwamen te liggen en hoe enthousiaster we werden. In Amerika heb je Christmas Eve, dat is op 24 December, en Christmas day de volgende dag. Op Christmas Eve komt Santa om de stockings, de grote sokken die je altijd boven de openhaard ziet hangen in kerst films, te vullen.

Op Christmas morning kwam Hayden, mijn kleine host brother, mijn kamer inrennen om 7 uur 's ochtends om me te vertellen dat Santa was geweest en ik snel moest komen! Nog half slapend rolde ik dan ook mijn bed uit om inderdaad een halve woonkamer vol met cadeautjes aan te treffen. Ik kan wel zeggen dat 'Santa' mij zeker heeft verwend dit jaar!
De 2 dagen na Christmas gingen we met zijn alle naar de family van mijn host dad's kant, om nog het nog even dunnetjes over te doen. Dit waren dan ook weer 20 nieuwe mensen om te leren kennen. En dat was raar. Niet omdat ze nieuw waren maar omdat het er maar 20 waren. Dat kwam door het winterse weer, wat vanaf toen niet meer weggegaan is of weg te denken is. Zo gaat het voorlopig niet meer boven de -5 graden komen en is er afgelopen maandag 12 cm sneeuw gevallen. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik blij ben met dit weer of niet haha.

Een hoogtepuntje was toch wel even iets compleet anders dan koud weer, namelijk heel erg warm weer. En dit was omdat ik een reisje naar Hawaii heb mogen en kunnen boeken. Credits to my Dutch parents! Van 20 tot en met 27 Februari ga ik heerlijk genieten in Hawaii! Ik ga hier heen met allemaal andere exchange students die momenteel in Amerika of Canada verblijven. Het aftellen is zeker begonnen en ik kan niet wachten tot dat het zo ver is!

“Traveling – it leaves you speechless, then turns you into a storyteller.”

Kusjes,

Maartje

Reacties

Reacties

Marjet

Very recognizable, your slogan about travelling. Enjoy! x

Marielle van Toor

Hoi Maartje,

Ik hoorde met oud & nieuw van jouw moeder dat je in Amerika zit! Super gaaf! En wat een mazzel dat je in zo'n leuk en basketball minded gezin zit!!

Evianne gaat volgend schooljaar examen doen en wil daarna ook graag een jaar high school in Amerika volgen. We vinden het dan ook heel leuk om jouw avontuur een beetje te kunnen volgen!

We wensen je nog heel veel plezier in Amerika en alvast een hele fijne vakantie in Hawaii (wauw!)!!

Groetjes uit Kekum! ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!