My American Dream

Over eten, spirit week en football

Ja, ik weet wie Michael Jackson en Ed sheeran zijn. Nee, we gebruiken geen romeinse cijfer en nee Peter pan komt niet uit The Netherlands maar Neverland. De meest komische, en soms toch ook wel echt domme vragen heb ik de afgelopen weken gehoord. Of we kerken hebben en auto's en of we de buren zijn van Rusland. Welke taal we spreken is ook een erg moeilijke vraag voor de meeste amerikanen, Duits wordt toch wel erg vaak genoemd maar ook Pools en Arabisch.

De topografische kennis van de gemiddelde Amerikaan hier is niet perfect om het zo maar te zeggen, maar geinterresserd zijn ze des te meer! Ik merk dat iedereen dingen over mij en Nederland wilt weten en horen. Voor mij is dit een enorm voordeel omdat ik zo heel makkelijk in contact kan komen met andere en vrienden maak.

Afgelopen weken waren totaal vol geplan met allemaal activiteiten, en wauw wat geniet ik hier! Zo ben ik naar mijn eerste echt Amerikaanse football wedstrijd geweest van een grote school, de Hawkeyes. Die avond ondervond ik ook dat tailgating een echt ding is en niet alleen een films voorkomt, tot groot genot van mijn host dad, twee broertjes en goede vriendin waarmee ik was. Tailgating is een typisch Amerikaans gebruik. Je rijdt in je grote truck naar een straat/veld waar nog honderden andere mensen aanwezig zijn, pakt je grill uit de laadbak en gaat gezillig eten en drinken met iedereen voor en na de wedstrijd. Het was geweldig! Ik ben dan ook een officiele Hawkeye fan van af dit moment!

Om even door te gaan over het eten, dat is hier HEEL ERG VEEL. Je kan geen straat door rijden zonder ook maar een restaurant, snackbar of fast food place te zien. Een ander ding dat erg opvallend is, is kaas. Amerikanen gebruiken kaas in alles. Helaas is de kaas toch echt niet zo goed als de Nederlandse en is die meestal geel, dus ik skip dat maar al te graag. Ik snap echt heel erg goed waarom er zoveel mensen obese zijn in Amerika, en ik ben persoonlijk dan ook heel erg blij dat ik heerlijk 5 keer per week mag rennen tijdens XC practice!

Afgelopen week was het spirit week op mijn school. Dat is een speciale week voor afgaand aan de homecoming dance op vrijdagavond. Alle dag van de week was er een ander thema, zo hadden wij: America day - Twin day - Character day - Class colour day - Comets day. Comet day was op vrijdag en dat was de dag dat je verkleed ging in oranje en zwart om zo je school spirit te showen (Charles City Comets). De mooiste en ook echt gekste outfits liepen er door de school. De zondag avond voordat de spirit week echt begon, was er een powderpuff tournament. Powderpuff is de vriendelijkere versie van football, waar je elkaar niet tackelt maar de vlagen van iemands riem aftrekt. Alle meiden van de school mochten mee doen en oh wat hebben we gelachen. Uiteraard wonnen wij als seniors het toernooi!

Vrijdag avond was dan eindelijk de avond daar waar al een paar weken intensief over gesproken werd, de Homecoming dance. Met een groep vriendinnen hadden we van te voren afgesproken bij een vriendin om alvast in de stemming te komen. De dance zelf was leuker en beter dan ik had verwacht, alleen is het voor mij wel erg raar dat een feest al eindigd om 00:30, ik bedoel kom op jongens de nachtis nog zo jong! Al bij al was het wel echt een super gezellige avond die ik niet snel ga vergeten!

Ik merk dat ik steeds meer gewend raak aan het leven hier en aan de taal. Ik begin ook steeds meer en meer opgenomen te worden in de familie en de vriendenkringen. School wordt ook steeds makkelijker omdat engels me veel soepeler afgaat en ik niet meer zo lang over dingen na hoef te denken. Het wordt daar in tegen wel steeds moeilijker om geen engelse en nederlandse gemixte zinnen te creeeren wanneer ik nederlands praat haha. Maar dat beschouw ik toch maar echt als een goed ding!

Kusjes,

Maartje

Reacties

Reacties

nienke

aaah, leuke blog maartje! Heel veel plezier nog ! xxx

Speranza

Zo fijn om dit te lezen, zit hier met een grote glimlach omdat je het daar zo geweldig hebt geniet ervan meis dikke kus van mij xx

Sam

superleuk maartje ! Echt fijn dat je het zo leuk hebt, en leuk om af en toe even iets van je te kunnen horen/lezen. Kusjes x

Fam Verhoeven

Wat een toptijd Maartje! Geniet er van!
Met al die restaurants,we zouden graag een keer met je mee willen.
Heel veel liefs Ruud,Marjon,Eline

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!