My American Dream

First 3 weeks in Charles City

Ondertussen ben ik al bijna 3 weken bij mijn gastgezin, en wauw wat gingen die weken snel! En dat bedoel ik dan ook zeker in een goede manier. Om eerst even wat standaard vragen voor jullie Dutchies te beantwoorden: Ja, de highschool ziet er echt zo uit zoals in de films. Maar nee, er zijn niet zulke erge groepjes en de cheerleaders (pom squad girls) zijn zeker geen bitches. Ook word er helaas niet elke lunch op tafels gedanst en gezongen. Maar ja, de school spirit is zeker heel erg aanwezig! Sommige dingen zijn hetzelfde zoals in de films, maar veel ook zeker niet.

Ik heb er nu twee schoolweken opzitten, en om eerlijk te zijn vond ik school nog nooit zo leuk! Naast het feit dat mijn vakken redelijk makkelijk zijn, en mijn teachers super aardig, zijn ook mijn medescholieren echt geweldig. Het school niveau is, moet ik toch echt eerlijk toegeven, niet zo hoog als in Nederland. Of ik dit erg vind, not at all! Het fijnste aan mijn school is, is dat ze het totaal geen probleem vinden dat ik al ben geslaagd en dat maakt het toch wel heel erg veel makkelijker! Zo mocht ik zonder problemen ingeschreven worden als senior, mag ik alle sporten gewoon spelen, en het beste van allemaal meelopen tijdens de graduation! En jaa,dat is inclusief cape en gown net zoals in de films.

Zoals jullie in mijn vorige blog konden lezen, ben ik cross country running (XC)gaan doen. En dat bevalt geweldig goed! Ondanks het feit dat 5 keer trainen per week toch wel erg veel is, en we soms ook nog een meet (wedstrijd) in het weekend hebben, geniet ik er enorm van! Zo heb ik vandaag ook mijn eerst xc meet gelopen, en die ging zeker goed! Ook buiten school en xc zijn wij, als xc meiden, erg close en heb ik echt al een paar geweldige vriendinnen gemaakt.

De afgelopen week heb ik dan ook geen moment van gerust gehad, maar ik vind het heerlijk. Naast xc, heb ik ook elke zondag avond een basketbal training. Vraag me niet waarom me dit eerst een goed idee leek, maar goed zijn ze hier wel zeg! Misschien dat ik zo toch nog iets bijleer. Naast al het sporten en school ben ik ook naar mijn eerste football game ever gegaan, de school spirit tijdens zo'n wedstrijd is geweldig. Ook gingen we een roadtrip doen, pasta night, potluck (een dinner met alle jongens en meiden die xc doen op school), movie night, heerlijk zonnen en bubbelen in het bubbelbad, winkelen, een bike tour doen (hoe Nederlands) en nog veel meer leuke dingen! Het grote voordeel hier is toch wel dat iedereen van mijn vriendinnen hier een auto heeft en ook zelf mag rijden, vaarwel fiets en hallo auto!

Ik merk nu al dat het engels me steeds beter afgaat, mijn gedachten al aardig worden overgenomen door het engels, en daar ben ik heel erg blij mee! Nu nog dromen is het engels, dat is toch wel het ultieme doel. Al bij al geniet ik hier optimaal en ben ik ontzettend blij mijn droom waar te mogen maken!

Kusjes,

Maartje (Jennifer voor alle Amerikanen)

Reacties

Reacties

Mariela

Wauw klinkt allemaal super Maart! Lekker van dit avontuur genieten!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!