My American Dream

Eerste dagen in Amerika

Terwijl ik dit schrijf ben ik al voor de tweede ochtend bij mijn host family in huis, en zie ik de eekhoorns buiten over het gras rennen.

Langzaam begint het door te dringen dat ik dit echt doe, en hier dan ook nog 10 maanden ga blijven. Maar erg vind ik dit helemaal niet!

6 dagen geleden begon mijn trip naar amerika om 5 uur sochtends in Amsterdam. Na een toch wel erg emotioneel afscheid van mijn ouders, broertje en lieve vriendinnen werd het toch echt tijd om door de douane te gaan, op weg naar Londen. Gelukkig deed ik dit niet alleen, en waren er samen met mij nog 8 andere Dutchies die aan het Amerikaanse avontuur gingen beginnen.

Na dat we naar Londen waren gevlogen ontmoette we de rest van de groep Europeanen die ook naar Amerika gingen. Met deze groep van ongeveer 60 jongeren vlogen we door naar de stad der steden, New York, voor een Prep Course. Ik denk dat ik ongeveer nog nooit zo blij ben geweest om naar een stad te gaan, aangezien dit toch echt wel mijn droom stad was en nog steeds is.

Na dat iedereen zijn koffers had, reden we met zijn allen naar de campus van de New Rochelle College, die net buiten New York lag. Na een dag vol reizen en weining slaap dachten we even lekker wat vrije tijd te krijgen, maar dat viel toch wat tegen. We werden verdeeld in groepen en gingen allemaal kenningsmakings opdrachten doen. Ik denk dat ik 's avonds nog nooit zo blij ben geweest om te kunnen gaan slapen.

Ook de andere 4 dagen in New York vlogen voorbij. Zo hebben we meerdere sight seeing tours gedaan, verschillende sporten gespeeld en heel veel andere leuke activiteiten gedaan. Bij deze raadt ik iedereen ook zeker aan om een prep course te doen als je deze keuze hebt!

En toen was het opeens maandag 24 Augustus, dat dit jaar niet alleen een speciale dag was omdat het mijn verjaardag was maar ook omdat ik die dag door zou vliegen naar mijn host family en die voor het eest zou gaan ontmoeten. Na alweer afscheid te hebben genomen van iedereen vloog ik van New York naar Chicago om daarna naar Rochester te vliegen. En wauw wat ben ik blij met mijn familie, ze zijn heel erg aardig, open en helpen me maar al te graag.

Gisteren ben ik voor het eerst naar mijn school geweest om mijn vakken te kiezen en te horen in welk jaar ik zou worden geplaatst. Dat is Senior year geworden, wat het laatste jaar van American Highscool is. Voor het eerst blok heb ik de volgende vakken gekozen: Choir, Art fundamentals A, World cultures, Humamtics, Creative writing, Psychology en study hall. Als sport ga ik Cross country running doen. We zijn met een hele leuke groep van ongeveer 25 meiden. Met deze groep gingen we gisteren foto's maken voor onze sport poster, en daarna hadden we samen met de jongens van cross een bonfire. En wauw, die moeten we echt meer in Nederland hebben! Al bij al had ik een super leuke eerste dag hier en ik kijk dan ook heel erg uit naar de komende dagen.

Ik ga proberen zo vaak mogelijk iets te posten hier as possible!

Kusjes,

Maartje

Reacties

Reacties

Mieke

Nou Maartje dat klinkt erg leuk. Goed van je dat je je dromen volgt. Deze kans krijg je maar 1 x goed dat je hem gebruikt. Fun girl.

Marjet

Creative writing op school? Dat kun je al hoor. Coole blog Maartje! Have fun x

Jayda

????????????

Jayda

Ah, m'n telefoon kan blijkbaar geen reacties plaatsen. Super leuk om te lezen Maart. Hoop snel meer te lezen! Have fun ! Kusjes

annabelle

Have fun maartje or should I call you Jennifer haha

Isa

Super leuk om dit te lezen! hoop dat er snel meer komt. kusjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!